Wij zijn jouw sparringspartner en denken mee over doorontwikkelingen

Wij zijn jouw sparringspartner en denken mee over doorontwikkelingen.

Uitgevers

Ken je dat gevoel; dat ontwikkelingen elkaar in een razendsnel tempo opvolgen en het tijd (en geld) kost om dit allemaal bij te benen? Wij wel.

Maar gelukkig hebben we een heel team achter ons dat ondersteunt op het gebied van ICT, Pubble, redactie, marketing en design. Dit team kan jou ook helpen, zodat jij je weer volledig kan storten op je hoofdtaak.

Het totaalpakket voor uitgevers
Het Mediacentrum biedt uitgevers van huis-aan-huisbladen en magazines een totaalpakket voor alles wat met uitgeven te maken heeft. Zij ontzorgt haar klanten maximaal door middel van professionele ondersteunende processen, zoals magazine- en krantenopmaak, doeltreffende vormgeving en creatie, opmaak gemeentepagina’s en complete Pubble-ondersteuning. Door deze werkzaamheden bij Het Mediacentrum uit te besteden, kan er een flinke structurele kostenbesparing worden gerealiseerd.

Even in het kort:
dit is Het Mediacentrum

  • Het opmaken van kranten en magazines voor maar liefst 17 uitgeverijen.
  • Het opmaken van de gemeentepagina’s voor 30 gemeentes.
  • Verzorgen van optimale automatisering en kostenbesparing.
  • Pubble-specialist: beheer en onderhoud van 17 verschillende Pubble-omgevingen en 42 Pubble-websites.
  • Ondersteuning op het gebied van marketing en commercie.
  • Een team van 24 specialisten op het gebied van DTP, ICT, marketing en design.

Even in het kort:
dit is Het Mediacentrum

  • Het opmaken van kranten en magazines voor maar liefst 17 uitgeverijen.
  • Het opmaken van de gemeentepagina’s voor 30 gemeentes.
  • Verzorgen van optimale automatisering en kostenbesparing.
  • Pubble-specialist: beheer en onderhoud van 17 verschillende Pubble-omgevingen en 42 Pubble-websites.
  • Ondersteuning op het gebied van marketing en commercie.
  • Een team van 24 specialisten op het gebied van DTP, ICT, marketing en design.

Een optimale workflow

Pubble

Vanaf 2013 werkt Het Mediacentrum met Pubble. Inmiddels beheren en onderhouden we 17 verschillende Pubble-omgevingen en 42 Pubble-websites. Dit houdt in dat we veranderingen toevoegen, kleuren aanpassen en problemen oplossen. We zijn een sparringpartner en denken mee over doorontwikkelingen. Onze eigen helpdesk biedt hulp bij probleemvragen die gebruikers 1-op-1 aan ons kunnen stellen. Doordat we weten hoe het systeem is ingericht voor u, kunnen we antwoord op maat geven en problemen snel oplossen.

Opmaak van kranten en magazines

Opmaak

Voor maar liefst 17 uitgeverijen verzorgt ons stabiele team van DTP’ers in meer of mindere mate de opmaak van de kranten en magazines. Hierbij kunt u denken aan het opmaken van advertenties en stramienen, advertentieplaatsingen maken en het inrichten van kloppende planningen. Wij kunnen ons geheel aanpassen aan de wensen van de uitgever. Alles is op maat gemaakt voor uw uitgeverij. Wij werken met twee verschillende modellen: Het lay-out gedreven model en het hybride model.

Elke gemeente een eigen contactpersoon

Gemeentes

Het Mediacentrum maakt voor 30 gemeentes de gemeentepagina’s op. Binnen de gestelde gemeentelijke huisstijleisen maken we hier goed leesbare katernen van voor plaatsing in huis-aan-huiskranten. Elke gemeente heeft haar vaste contactpersoon bij Het Mediacentrum. Via 1-op-1 contact en zonder tussenkomst van de uitgeverij en lastige systemen, handelen wij het gehele proces persoonlijk af.

Het Mediacentrum werkt stap voor stap met de klant om tot een zo optimaal mogelijk resultaat te komen.

Het Mediacentrum werkt stap voor stap met de klant om tot een zo optimaal mogelijk resultaat te komen.

Een optimaal resultaat

Stap 1
Het Mediacentrum analyseert de huidige workflow op basis van de gebruikte software en technieken binnen uw uitgeverij. Pubble-gebruiker: We gaan na hoe de huidige Pubble-omgeving is ingeregeld en welke keuzes er gemaakt zijn. Niet Pubble-gebruiker: We gaan na hoe we je kunnen assisteren met het gebruik van Pubble.

Stap 2
Als we een goed beeld hebben van de huidige situatie en workflow, gaan we samen in gesprek. Tijdens dit gesprek geven we advies en delen we verbeterpunten. Niet alleen met betrekking tot het systeem, maar ook over het kennisniveau. We geven aan wat wij voor jou kunnen betekenen.

Stap 3
Je wilt graag met ons verder. Dit betekent dat je klant wordt van Het Mediacentrum. Wij zullen vanaf nu het eerste aanspreekpunt zijn voor zowel Pubble- als productievragen van alle medewerkers. Daarnaast gaan wij starten met het uitvoeren van de punten die we bij stap 2 hebben besproken.

Stap 4
Wij bouwen het Pubble-systeem langzaam om naar een zo goed mogelijk systeem voor jou als uitgever. Dit is echt maatwerk. We hebben veel kennis van stramienen en hoe een redactie werkt en zorgen dat alle processen zo soepel mogelijk verlopen, zodat we hier met elkaar goed mee kunnen werken.

Stap 5
Tijdens de volgende stap zorgen we voor meer kennis en inzicht in processen. We kunnen hierbij verkopers ondersteunen bij de commerciële mogelijkheden binnen Pubble, hoe content gedeeld kan worden en wat een goede werkwijze is rondom specials.

Stap 6
Voor het managementteam zorgen we dat financiële cijfers beter inzichtelijk zijn. Hiervoor richten we de rapportagetool van Pubble in. Ook de administratie-afdeling helpen we door het optimaliseren van de cijfers uit Pubble.

Dit kan jouw stappenplan zijn! Wij helpen jou graag verder.

Een optimaal resultaat

Stap 1
Het Mediacentrum analyseert de huidige workflow op basis van de gebruikte software en technieken binnen uw uitgeverij. Pubble-gebruiker: We gaan na hoe de huidige Pubble-omgeving is ingeregeld en welke keuzes er gemaakt zijn. Niet Pubble-gebruiker: We gaan na hoe we je kunnen assisteren met het gebruik van Pubble.

Stap 2
Als we een goed beeld hebben van de huidige situatie en workflow, gaan we samen in gesprek. Tijdens dit gesprek geven we advies en delen we verbeterpunten. Niet alleen met betrekking tot het systeem, maar ook over het kennisniveau. We geven aan wat wij voor jou kunnen betekenen.

Stap 3
Je wilt graag met ons verder. Dit betekent dat je klant wordt van Het Mediacentrum. Wij zullen vanaf nu het eerste aanspreekpunt zijn voor zowel Pubble- als productievragen van alle medewerkers. Daarnaast gaan wij starten met het uitvoeren van de punten die we bij stap 2 hebben besproken.

Stap 4
Wij bouwen het Pubble-systeem langzaam om naar een zo goed mogelijk systeem voor jou als uitgever. Dit is echt maatwerk. We hebben veel kennis van stramienen en hoe een redactie werkt en zorgen dat alle processen zo soepel mogelijk verlopen, zodat we hier met elkaar goed mee kunnen werken.

Stap 5
Tijdens de volgende stap zorgen we voor meer kennis en inzicht in processen. We kunnen hierbij verkopers ondersteunen bij de commerciële mogelijkheden binnen Pubble, hoe content gedeeld kan worden en wat een goede werkwijze is rondom specials.

Stap 6
Voor het managementteam zorgen we dat financiële cijfers beter inzichtelijk zijn. Hiervoor richten we de rapportagetool van Pubble in. Ook de administratie-afdeling helpen we door het optimaliseren van de cijfers uit Pubble.

Dit kan jouw stappenplan zijn! Wij helpen jou graag verder.

Dit zijn wij

Erhard Soeterbroek
Algemeen directeur
M 06 – 2249 3672
Mail mij

Sales

Michael Bricen
Controller
T 015 – 361 54 86
M 06 – 3020 9958
Mail mij

Administratie

Danny van Winden
ICT directeur
T 015 – 361 54 99
M 06 – 5262 6722
Mail mij

Automatisering & Productie

Lisette van der Werff
Marketing
Communicatie Specialist

M 06 – 5764 3485
Mail mij

Marketing & Design